Przejdź do sekcji:
Menu na urządzeniach mobilnych
- Aktualności
- Wszystkie aktualności
- Kalendarium - Zobacz nadchodzące wydarzenia
- Informacja dla rolników w sprawie strat
- Rajd Rowerowy 2024
- Zebrania wiejskie w sprawie weryfikacji danych ewidencyjnych
- Rozwój edukacji przedszkolnej w Gminie Cielądz
- Obwieszczenie o przystąpieniu do sporzadzenia Planu Ogólnego Gminy Cielądz
- Gmina
- Struktura Urzędu
- Kontakt
- Jednostki podległe
- Sołectwa
- Brzozówka
- Cielądz
- Gortatowice
- Grabice
- Strona internetowa sołectwa Grabice
- Aktualności
- Galerie
- Historia
- Koło Gospodyń Wiejskich
- Kontakt
- LKS Grabice
- OSP Grabice
- Pozyskane fundusze
- Prace społeczne
- Protokoły i uchwały Zebrania Wiejskiego
- Sołtys i Rada Sołecka
- Statut sołectwa
- Tablica ogłoszeń
- Komunikaty
- Zebranie Wiejskie
- Zebranie wiejskie w dniu 23 września (niedziela) 2018 roku.
- Zebranie wiejskie w dniu 17 czerwca (niedziela) 2018 roku.
- Zebranie wiejskie w dniu 11 lutego (niedziela) 2018 roku.
- Zebranie wiejskie w dniu 14 września (czwartek) 2017 roku.
- Zebranie wiejskie w dniu 8 marca (środa) 2017 roku.
- Zebranie wiejskie w dniu 6 września (wtorek) 2016 roku.
- Zebranie wiejskie w dniu 26 kwietnia (wtorek) 2016 roku.
- Zebranie wiejskie sołectwa Grabice w dniu 10 listopada 2015 r.
- Gułki
- Kuczyzna
- Komorów
- Łaszczyn
- Mała Wieś
- Mroczkowice
- Niemgłowy
- Ossowice
- Sanogoszcz
- Sierzchowy
- Stolniki
- Wisówka
- Wylezinek
- Zuski
- Rada Gminy
- Dostępność
- Środowisko
- Dofinansowania i Projekty
- Drogi
- Oświata
- Gospodarka Wodno-Ściekowa
- Termomodernizacje i OZE
- Pozostałe
- Dostępny samorząd - granty
- Program Czyste Powietrze
- Posiłek w szkole i w domu
- Granty PPGR
- Cyfrowa Gmina
- Sołectwo na Plus
- Infrastruktura sołecka na Plus
- Usuwanie Azbestu
- Łódzkie - nowoczesne i otwarte na świat
- Program profilaktyki i wczesnego wykrywania osteoporozy wśród mieszkańców Gminy Cielądz na lata 2023-2025
- LGD Kraina Rawki
- Nasze Ekologiczne Pracownie
- Kultura
- Dokumenty do pobrania
Gmina
Ważne linki
Samodzielne stanowisko ds. ochrony środowiska, rolnictwa, leśnictwa i gospodarki komunalnej
Do podstawowych zadań stanowiska pracy w zakresie ochrony środowiska, rolnictwa i leśnictwa należy:
- prowadzenie postępowań środowiskowych i przygotowanie projektów decyzji w tym zakresie.
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie oraz o ocenie oddziaływania planowanych przedsięwzięć na środowisko,
- gromadzenie danych, analiza informacji, inicjowanie i koordynacja działań w zakresie ochrony środowiska,
- prowadzenie postępowali dotyczących wydawania zezwoleń na wycinkę drzew i krzewów oraz wymierzania kar za samowolne wycięcie drzew lub krzewów,
- prowadzenie spraw związanych z uznaniem tworu przyrody ożywionej lub nieożywionej za pomnik przyrody oraz sprawowanie opieki nad pomnikami przyrody,
- kreowanie działań w zakresie edukacji ekologicznej,
- wykonywanie zadań z ustawy o ochronie zwierząt,
- współdziałanie z powiatowym lekarzem weterynarii dla usunięcia zagrożenia bezpieczeństwa sanitarno-weterynaryjnego,
- opracowywanie zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną, zapewnianie opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywanie,
- współpraca z organizacjami społecznymi działającymi na rzecz rolnictwa w zakresie rozwoju obszarów wiejskich,
- współdziałanie z Państwową Inspekcją Sanitarną i Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony Środowiska oraz Kołami Łowieckimi dzierżawiącymi grunty na terenie Gminy Cielądz,
- przedkładanie marszałkowi województwa informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej i wydawanie stosownych zezwoleń,
- aktualizacja wyrobów azbestowych w bazie azbestowej,
- realizacja programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy,
- realizacja zadań z zakresu produkcji rolnej i zwierzęcej oraz usług weterynaryjnych w sytuacjach wynikających z klęsk żywiołowych lub chorób zakaźnych,
- współudział w przygotowaniu i uzgodnieniu programów w zakresie rolnictwa oraz rekultywacji gruntów,
- prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem zawarcia umów ubezpieczenia OC rolników i przygotowanie projektów rozstrzygnięć,
- przygotowywanie decyzji wyrażających zgodę na uprawę maku i konopi.
- przygotowanie decyzji dla posiadaczy gruntów rolnych nakazujących zniszczenie zasiewów lub nasadzeń o nieodpowiedniej zdrowotności lub niedozwolonych upraw.
Do podstawowych zadań stanowiska pracy w zakresie gospodarki komunalnej.
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego gminy oraz gospodarowanie mieniem komunalnym i gminnym zasobem nieruchomości,
- przygotowanie umów o najem lokali użytkowych i mieszkalnych oraz przedstawianie projektów wysokości stawek czynszowych z tytułu najmu lokali,
- prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem nieruchomości komunalnych w użytkowanie innym podmiotom w formach prawem przewidzianych oraz inicjowanie ustalania opłat z tego tytułu,
- przygotowanie dokumentacji do sprzedaży nieruchomości komunalnych oraz organizowanie przetargów na ich zbycie,
- sporządzanie projektów umów dzierżaw gruntów i lokali mieszkalnych lub przekazywanych w użytkowanie w innych formach prawem przewidzianych i inicjowanie ustalania opłat z tego tytułu,
- współdziałanie z pracownikiem Referatu Finansowego w zakresie naliczania wysokości należności oraz windykacji tych należności z tytułu gospodarowania mieniem Gminy,
- prowadzenie spraw dotyczących podziałów oraz rozgraniczeń nieruchomości,
- przygotowanie spraw i prowadzenie całości zagadnień związanych z dokonywaniem scaleń i zamiany gruntów,
- przygotowanie projektów rozstrzygnięć indywidualnych w związku z budową urządzeń komunalnych,
- realizacja zadań z zakresu gospodarki wodno - ściekowej,
- realizacja gminnego programu zaopatrzenia mieszkańców w wodę oraz odprowadzania ścieków,
- przygotowanie analiz niezbędnych do ustalania projektów stawek opłat za wodę i ścieki oraz przygotowywanie projektów umów na dostarczanie wody i odbiór ścieków,
13) przeprowadzanie kontroli prawidłowości realizacji umów na dostarczanie wody i odbiór ścieków,
14) inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć związanych z pielęgnacją zieleni komunalnej,
15) prowadzenie sprawozdawczości z zakresie objętym realizowanymi zadaniami na zajmowanym stanowisku